RELACJE INWESTORSKIE

Newsletter #4 2023

Obejrzyj newsletter w formie video

                Zarząd Madmind Studio S.A. informuje, że zgodnie ze wcześniejszymi założeniami, w dniu 29 marca miała premierę długo oczekiwana wersja konsolowa gry Succubus, w wersji na platformy Sony – PlayStation 4 oraz 5.

Succubus Premiera wersji konsolowej

                Pierwsze dane sprzedażowe które otrzymała spółka, rokują obiecującą sprzedaż gry, która w chwili obecnej zwróciła już 1/2 swojego budżetu. Na tej podstawie Madmind zakłada odrobienie kosztów produkcyjnych do końca kwietnia 2023, co następnie powinno przerodzić się w zysk sprzedażowy.
Warto podkreślić, że przy okazji produkcji gry na platformy Playstation (koszt portu) jednocześnie wytworzone zostały porty na pozostałe konsole- Xbox oraz Switch, tak więc premiera gry na tych platformach wiązać się będzie z zyskami już od pierwszego dnia premiery (przy założeniu, że do tego czasu wersja na Playstation zwróci swój budżet).

Zgodnie z umową zawartą z Console Labs S.A. Madmind Studio zarabia na wersji konsolowej od pierwszej sprzedanej kopii gry, z pominięciem budżetu finansowanego przez zespół portujący grę.

Tak więc 80% zysków, które osiągnęła wersja konsolowa do tej pory, zostaną przekazane do Madmind Studio.

By zwiększyć zainteresowanie wersją konsolową, Madmind zamierza wspomóc developerów odpowiedzialnych za port gry – Console Labs S.A., przygotowując lepsze i mniej irytujące rozwiązania dla cenzury gry w wersji konsolowej. Wielu graczy oraz recenzentów oceniło grę negatywnie właśnie ze względu na cenzurę, dlatego też poprawienie jej może pozytywnie pobudzić sprzedaż gry.

Studio zamierza stworzyć szereg usprawnień, które zaktualizują i wzbogacą wersję PC oraz konsolową, przyczyniając się tym samym do szybszego wydania gry na platformach Xbox oraz Nintendo.

Obiecujące wydaje się również zaangażowanie zespołu portującego grę, który rozpoczął prace nad wydaniem wszystkich DLC do gry, do których dostęp mają od pewnego czasu gracze PCtowi.

Piekielny marzec – podsumowanie

                Ostatni tydzień marca był dla spółki szczególnie istotnym okresem. Rozpoczynający się od zbiórki Kickstarter gry- Agony: Lords of Hell, tydzień, okazał się także obfitować w niespodziewane komplikacje ze strony platformy dystrybuującej- STEAM.

Wydana (po przesunięciu premiery o kilka dni) 5 kwietnia gra Agony VR, nie spotkała się z dużym zainteresowaniem graczy, a koszta jej produkcji nie zostały jeszcze pokryte. (w port gry zainwestowało studio IGNIBIT, Madmind Studio nie poniosło żadnych kosztów w związku z produkcją tej gry).

Spółka planuje pomóc w rozszerzeniu zasięgów Agony VR, tworząc dodatkowe bundle Steam, ze swoimi kluczowymi produkcjami – Agony oraz Succubus.

Planowana na 28 marca premiera drugiej pozycji kierowanej do posiadaczy VR – Succubus: Hellish Orgy VR (na platformie STEAM), została wstrzymana, po czym zakończyła się permanentnym usunięciem gry z platformy sprzedażowej Steam o czym powiadomiono spółkę w nocy z 3 na 4 kwietnia.
Niestety gra nie będzie mogła liczyć na premierę na platformie Steam, z racji czego trwają rozmowy i negocjacje z innymi dystrybutorami gier PC.

Nadzwyczajnie duże zainteresowanie mediów branżowych, sprawiło że popularność materiałów youtube Succubus: Hellish Orgy VR, wzrosła o ponad 999% w porównaniu z ubiegłym tygodniem.

Spółka reagując na wzrost zainteresowania grą, opracowuje najkorzystniejszą strategię marketingową, rozmawiając jednocześnie z największymi dystrybutorami gier na platformach PC.

Dokładna data premiery oraz platformy docelowe Succubus: Hellish Orgy VR są obecnie tematem dyskusji pomiędzy Madmind Studio a wspomnianymi wydawcami/ dystrybutorami.

Rozgłos medialny związany z banem gry Succubus: Hellish Orgy VR, okazał się być pozytywnym bodźcem sprzedażowym dla podstawowej wersji gry, która w pierwszych dniach kwietnia osiągnęła przychód porównywalny z całym majem 2022 roku.

Tabela sprzedaży gry Succubus w pierwszym kwartale 2023 roku

Succubus Steam

Ilość sprzedanych kopi gry

Ilość sprzedanych DLC

Styczeń

7000

20 500

Luty

12 500

32 000

Marzec

13 000

30 500

 

Business Development

                Przewidywany na najbliższe półrocze rozwój spółki w zakresie buisness developmentu, został przyspieszony ze względu na wydarzenia związane z brakiem możliwości dystrybucji dla gry Succubus: Hellish Orgy VR.

Obecnie spółka jest w trakcie powiększania swoich możliwości dystrybucyjnych dla wszystkich produkowanych wewnętrznie gier.

Rolę Buisness Development Managera pełnić będzie znany Państwu między innymi z relacji inwestorskich – Wojciech Becla, którego nową rolą w spółce będzie nawiązywanie korzystnych kontaktów biznesowych z wydawcami globalnymi, licencjodawcami, dystrybutorami oraz pozostałymi kontrahentami, którzy od lat zapisywali się do współpracy z Madmind Studio.

Pełniący rolę „Bizdev” Wojciech Becla odpowiedzialny będzie za pozyskiwanie nowych możliwości biznesowych, w tym dystrybucję gier PC na platformach alternatywnych do STEAM.

 

Sprzedaż akcji przez akcjonariuszy większościowych

                Jak poinformowaliśmy w raporcie espi z dnia 30.03.2023, na sprzedaż akcji spółki zdecydował się jeden z głównych jej akcjonariuszy – prezes Tomasz Dutkiewicz. 

Prezes spółki postanowił założyć lock-up na pozostałe swoje akcje, których wartość nadal przekracza próg 5%, a tym samym nadal pozostaje w gronie kluczowych akcjonariuszy Madmind Studio.

Dodatkowo, prezes wystosował otwarty list do akcjonariuszy, wyjaśniając swoje powody sprzedaży akcji. 

LINK

                Dnia 6 marca 2023r, do spółki wpłynęła informacja o transakcjach drugiego z kluczowych akcjonariuszy – Jakuba Trzebińskiego, który również zdecydował się na sprzedaż swojego pakietu akcji.

Jednocześnie Madmind Studio pozyskało zgodę na podzielenie się pozytywnymi informacjami na temat zwiększenia zaangażowania grupy AMM management, będącego obecnie głównym – aktywnym - inwestorem spółki.

AMM management nie tylko zadeklarowało pisemnie brak planów na sprzedaż swoich akcji- przynajmniej do momentu przejścia spółki na główny rynek GPW. AMM poinformowało także o swoim powiększeniu pakietu akcji, skupionych między innymi dzięki dystrybucji akcji Jakuba Trzebińskiego. 

Według AMM, wartość posiadanych przez nich akcji niebawem przekroczy próg 10% Madmind Studio S.A.

Z perspektywy zespołu oraz zaangażowania w rozwój, zarząd Madmind Studio pragnie podzielić się informacją o otrzymaniu deklaracji pełnego wsparcia ze strony AMM management w ramach kompetencji grupy. Jednocześnie spółka pragnie zapewnić o doskonałym kontakcie z owym akcjonariuszem, niezmiennie wysokim zainteresowaniem oraz wiarą w rozwój Madmind Studio.

Zmiany w procesie produkcji gier

                W związku z ostrą reakcją platformy Steam, spółka zdecydowała się na kluczowe zmiany w procesie produkcji nowych gier.

Obecnie produkowane, oraz nowe gry Madmind Studio, zostaną przygotowane w oparciu o nowy system wewnętrzny spółki, który przewiduje wyraźniejszy podział produkcyjny projektów na wersję bazową – silnie ocenzurowaną, oraz wersję Unrated/Reżyserską – bez cenzury .

W myśl nowych zasad, każda nowa gra spółki opracowana zostanie w taki sposób, by stanowiła kompletny produkt, pomimo usunięcia z niej pewnych wątków i treści kontrowersyjnych. Dzięki temu gracze nie będą czuli, że część zawartości gry została przed nimi ukryta lub ocenzurowana np. w formie rozpixelowania fragmentu ekranu.

Dodatkowa zawartość dostępna będzie jako darmowe DLC, które pobrać będzie można również z oficjalnej strony internetowej Madmind, LUB stanowić będzie odrębny produkt, podobnie jak miało to miejsce w przypadku gier Agony oraz Agony UNRATED.   

                Główną różnica względem wcześniejszego systemu jest zadbanie o to by podstawowa wersja gry spełniała wszystkie wymogi cenzorów oraz wydawców, nie zawierając treści kontrowersyjnych z punktu widzenia dopuszczalnych treści w grach wideo, minimalizując tym samym problemy z dystrybucją gry.

Succubus Mobile

                Trwa finalizacja umów ze spółką MobilWay S.A., na podstawie których strony planują nawiązać współpracę w zakresie stworzenia dwóch produkcji na platformy mobilne.

We wstępnych założeniach współpraca ma obejmować produkcję gry typu „runner”, na podstawie IP Succubus, w oparciu o assety dostarczone przez Madmind Studio.

Umowa zakłada wykonanie i wydanie produkcji mobilnej, oraz długie wsparcie gry po premierze, wraz z analityką i rozbudowaną monetyzacją w postaci mikrotransakcji oraz reklam.

Premiera gry wstępnie przewidziana jest na przełom 4 kwartału 2023/1 kwartału 2024.

Wykorzystując popularność wykreowanej na potrzeby gry postaci – głównej bohaterki Succubus, Vydiji, spółka dostrzega również potencjał sprzedażowy potencjalnej gry bazującej na formule „AI friend”. Obecnie trwają prace preprodukcyjne, po których spółka będzie w stanie dopasować budżet do skali projektu. 


Agony: Lords of Hell

                Trwająca obecnie zbiórka kampanii Kickstarter została sfinalizowana w około 20 procentach, zbliżając się do kluczowego momentu kampanii – wydaniu dema gry.

Spółka zdecydowała się na zmianę wcześniej zaplanowanej formy dystrybucji gry (wyłącznie dla wspierających). Demo gry zostanie opublikowane dla wszystkich graczy na platformie Steam, 14 kwietnia i zostanie aktualizowane w trakcie trwania zbiórki.

                Wersja demonstracyjna wysłana zostanie także do prasy oraz youtuberów, którzy tworzą treści dla gier typu RTS. W przypadku kampanii Kickstarter która odbywała się przed premierą gry Agony, to właśnie wersja demo stała się przełomowym momentem zbiórki. Zakładamy, że podobny efekt jest możliwy do osiągnięcia również i tym razem.

                Agony: Lords of Hell zostanie zaprezentowane również na zbliżających się targach Gamescom oraz PGA 2023.



Prace nad pozostałymi grami spółki przebiegają bez przeszkód i są realizowane zgodnie z przyjętym harmonogramem.


Kolejne relacje inwestorskie planujemy publikować w każdy pierwszy piątek nowego miesiąca.
Zachęcamy również do zadawania pytań, na które będziemy starali się odpowiadać zbiorczo, w ramach relacji inwestorskich.
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

/ Madmind Studio