RELACJE INWESTORSKIE

Newsletter #12 2023

Madmind


Trwają prace nad przejściem spółki na główny rynek GPW.  Obecny plan przewiduje oddanie badań HIF do audytu biegłego w KPW najpóźniej do 15 grudnia br.

Spółka przygotowuje się do premiery gry Paranoid oraz do eventu Madnight 2024: Horror Showcase, który zaprezentowany zostanie już 14 grudnia, ujawniając nowe materiały z gier, które obecnie produkowane są w Madmind Studio.


Zwiększając możliwości dystrybucyjne naszych produkcji, wprowadziliśmy grę Succubus do sklepów online  Fanatical  oraz Muve.

Gra została natomiast odrzucona przez Epic Store- w wersji bez cenzury.
Obecnie recenzowana jest wersja ocenzurowana  ( ta sama wersja gry, którą dopuszczono do dystrybucji chociażby na platformach Playstation 4/ Playstation 5. ).

Plan wydania gry na Epic Store obejmuje wydanie jednej, droższej wersji gry – Succubus: Ultimate Edition, zawierającej w sobie wszystkie dodatki dostępne na platformie Steam.
Trwają również prace nad poprawkami builda gry Paranoid, którego kod odwoływał się do usług Steam i musi zostać zaktualizowany pod Epic Store.  Prace nad poprawkami potrwają około tygodnia.

Z odrzuceniem spotkała się gra Sharp X Mind na platformie sprzedażowej GoG.com. Gra jest obecnie cenzurowana przez developera, by spełnić warunki platformy GoG, dzięki czemu będzie mogła trafić do dystrybucji.

Succubus


Według informacji jakie dotarły do spółki, zakończono prace nad poprawkami konsolowej wersji gry na platformach Playstation. Gra pozytywnie przeszła ponowną certyfikację, wraz ze wszystkimi DLC, które niebawem zostaną wydane.

Spółka Console Labs poinformowała także o tym że jest w trakcie ponownych rozmów z Microsoft oraz Nintendo, na temat wydania gry na platformach Xbox oraz Switch – w oparciu o nowy typ cenzury przygotowany przez Madmind Studio w czerwcu br.  

W Listopadzie udało się nam sprzedać ponad 11 tyś kopii gry (pełna wersja + bundle) oraz 16tyś DLC, na platformie Steam.

Niezmiennie trwają też prace nad mobilną wersją Succubus, której premiera zaplanowana jest na pierwszy kwartał 2024 roku. Pierwsze materiały z gry zaprezentowane zostaną podczas eventu Madnight 2024, 14 grudnia.

Paranoid

Madmind przygotowuje się do najważniejszej w tym roku premiery długo oczekiwanej gry Paranoid.

Rozpoczęliśmy wysyłkę prologu gry do influencerów oraz recenzentów branżowych. Wysyłkę pełnej wersji gry planujemy rozpocząć natomiast 11 grudnia.

Premiera Paranoid odbędzie się 15 grudnia 2023 roku.

Podobnie jak w przypadku Succubus, premierze towarzyszyć będą trzy DLC:

- Soundtrack
- Artbook
- Komiks


Poza premierą Paranoid, pozostałe zespoły wewnętrzne skupione są na dopracowaniu prezentacji innych gier, w tym między innymi projektu Menna, którego premiera odbędzie się już w przyszłym roku.

Zapraszamy Państwa na nasz pokaz, który transmitowany będzie między innymi na Youtube, w dniu 14 grudnia 2023r o godzinie 18:30.
Z tej okazji przygotowaliśmy także zwiastun który obejrzeć można pod tym adresem:
https://www.youtube.com/watch?v=ElxwftaFmUs&t=0s

Kolejne relacje inwestorskie planujemy publikować w każdy pierwszy piątek nowego miesiąca.
Zachęcamy również do zadawania pytań, na które będziemy starali się odpowiadać zbiorczo, w ramach relacji inwestorskich.
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

/ Madmind Studio



Zapytania inwestorów:

1. Czy Console Labs ma w umowie zapisane jakieś kary za niewywiązanie się portowania gier oraz jaki macie Państwo wpływ na uzyskanie od nich konkretnych terminów zakończenia prac? Czy ze względu na brak odpowiedzi ze strony CL planujecie Państwo podjąć jakieś dodatkowe kroki aby CL określiło deadline’y? Czy jest możliwość eskalowania problemu np do Playway S.A?

Podczas ostatniej rozmowy, spółka Console Labs dosyć szczegółowo opisała nam problemy produkcyjne jakie napotkała w ostatnim czasie.

Poinformowano nas o tym, że we własnym budżecie opłacono także produkcję wszystkich DLC do Succubus na platformy playstation 4 i 5, przygotowując dla nas aneks do umowy, obejmujący sprzedaż właśnie tych dodatków, które jak twierdzi deweloper – są już gotowe do wydania i przeszły certyfikację.
W związku z tym nie planujemy kroków prawnych ani zgłaszania problemu do Playway.

2. Sharp X Mind jest niestety kolejnym projektem, który nie został dopuszczony przez Steam. Jak oceniacie Państwo ryzyko niedopuszczenia przez Steam gry Tormentor? Jakie są podejmowane działania aby nie dopuścić do odrzucenia gry przez Steam?

Zarówno Sharp X Mind jak i Succubus: Hellish Orgy VR, zostały zbanowane z podobnych przyczyn, jakimi były nagość oraz wulgarne i kontrowersyjne treści pornograficzne.

Tormentor- przynajmniej w wersji podstawowej, nie będzie zawierał tego typu scen.

Przy okazji warto przypomnieć, że Madmind Studio nie odpowiada za produkcję gry Sharp X Mind – pełnimy wyłącznie rolę wydawcy. Developer nie opracował gry w myśl naszych zasad związanych z cenzurą.

Tormentor to gra przygotowywana jest według nowego systemu, który opracowaliśmy po tym jak gra Succubus: Hellish Orgry VR została zbanowana.
Wspominaliśmy o tym miedzy innymi w Newsletterze 4:

„Obecnie produkowane, oraz nowe gry Madmind Studio, zostaną przygotowane w oparciu o nowy system wewnętrzny spółki, który przewiduje wyraźniejszy podział produkcyjny projektów na wersję bazową – silnie ocenzurowaną, oraz wersję Unrated/Reżyserską – bez cenzury .

W myśl nowych zasad, każda nowa gra spółki opracowana zostanie w taki sposób, by stanowiła kompletny produkt, pomimo usunięcia z niej pewnych wątków i treści kontrowersyjnych. Dzięki temu gracze nie będą czuli, że część zawartości gry została przed nimi ukryta lub ocenzurowana np. w formie rozpixelowania fragmentu ekranu.

Dodatkowa zawartość dostępna będzie jako darmowe DLC, które pobrać będzie można również z oficjalnej strony internetowej Madmind, LUB stanowić będzie odrębny produkt, podobnie jak miało to miejsce w przypadku gier Agony oraz Agony UNRATED.   

Główną różnica względem wcześniejszego systemu jest zadbanie o to by podstawowa wersja gry spełniała wszystkie wymogi cenzorów oraz wydawców, nie zawierając treści kontrowersyjnych z punktu widzenia dopuszczalnych treści w grach wideo, minimalizując tym samym problemy z dystrybucją gry.

3. Jaka jest obecnie Wish Lista gry Paranoid?

Przypominamy, że Paranoid jest w produkcji od 2018 roku. Tak długi czas nie pozwala na uzyskanie wiarygodnych szacunków w wishlisty. Gracze którzy wcześniej interesowali się projektem, teraz niekoniecznie muszą chcieć kupić grę. 
W związku z tym zdecydowaliśmy się nie ujawniać wielkości wishlisty Paranoid.

Warto zaznaczyć, że gra nie cieszy się tak dużym zainteresowaniem przed premierą, jakim cieszył się choćby Succubus, tak więc nie oczekujemy tak wysokiego peaku graczy na platformie Steam jaki miał własnie Succubus.
Paranoid ma jednak znacznie większy potencjał by zainteresować sobą media branżowe oraz youtuberów, z racji czego liczymy na dotarcie do dużej ilości graczy w szerszej perspektywie czasu, których przyciągną unikalne cechy tego tytułu. Takie jak system walki, dwie ścieżki fabularne, system paranoi i głosów w głowie oraz pełen detali świat widziany z perspektywy osoby cierpiącej na schizofrenię.