RELACJE INWESTORSKIE

Newsletter #1 2024

Madmind

W związku z niesatysfakcjonującymi wynikami sprzedażowymi gry Paranoid w wersji na PC, podjęliśmy decyzję o optymalizacji kosztów operacyjnych spółki.

(Dane sprzedażowe publikowaliśmy w raporcie espi nr 17 / 2023.)

Rozwiązaniu uległ przede wszystkim zespół odpowiedzialny za projekt Paranoid, który nie dostarczył oczekiwanej jakości gry, pomimo tego że został poinformowany o możliwych konsekwencjach nieudanej premiery kilka miesięcy przed nią.
Wycofaliśmy się także z zaplanowanej wcześniej współpracy z kilkoma zewnętrznymi firmami oraz zakończyliśmy stałą współpracę z wybranymi kontrahentami.  

Działania te pozwoliły obniżyć koszta operacyjne firmy o około 50%. Po zakończeniu wymaganych przepisami okresów wypowiedzenia, koszta znacząco spadną, co wpłynie na wynik w II kwartale. 2024.  

Zmiany projektowe

Wstrzymaniu do końca 2024 roku uległy także prace nad kilkoma projektami spółki, w tym:
- Sanctus, Unborn, Inside Us, Agony: Lords of Hell oraz Straw Fields.

Spółka skupia się na trzech kluczowych premierach planowanych na rok 2024 i 2025:
- Tormentor (premiera w 4 kw. 2024)
- Jinn (premiera 20 czerwca 2024)
- Lust of God (premiera planowana na 2025)

Poza powyższymi, tworzonymi wewnętrznie tytułami, w 2024r ukończone mają zostać także gry tworzone w formie zleceń:

- Succubus Runner (mobile, premiera planowana na 1 kw. 2024)
- Paranoid (port na konsole, 2024)
- Succubus (aktualizacja wersji na PS4/PS5 oraz wydanie DLC  w styczniu + porty konsolowe na platformy Xbox i Switch)

W związku z niewywiązywaniem się z terminów oraz nie nanoszeniem feedbacku płynącego z zespołu, firma odpowiedzialna za produkcję gry „Help Me!” na chwilę obecną w opinii zarządu nie jest wiarygodną w podawaniu kolejnych terminów zakończenia prac nad wspomnianą grą, dlatego też zakładamy, że planowana na 1 kw 2024 premiera może ulec komplikacjom.


By podnieść jakość kolejnych premier, Madmind skorzysta z dodatkowej pomocy w testach oferowanych przez „PlayWay Testing Center”. Spółka Playway deklaruje również większe wsparcie w produkcji i marketingu nowych gier Madmind. 


GPW

Zgodnie z przewidywaniami oddaliśmy badania HIF do audytu biegłego w KPW.

Rozpoczyna się badanie wyników finansowych za 2023 roku (w audycie KPW). Pominęliśmy badanie wstępne tych wyników, ponieważ trwało przygotowanie materiałów do badań HIF/SIF, co uniemożliwiło badanie wstępne - przystępujemy do zasadniczego.

Wytworzone technologie

Zgodnie z wcześniej przyjętą strategią, wraz z premierą Paranoid, spółka wytworzyła wiele przydatnych technologii i funkcjonalności, które ułatwią i przyspieszą prace nad kolejnymi grami, odciążając tym samym ich budżety. Wśród nich między innymi:

- AI przeciwników
- System walki i egzekucji
- System „paranoi” (głosy w głowie/zmiany wizualne na levelach)
- Systemy interakcji z obiektami i światem
- Systemy nawigacji i menu

Pierwszą produkcją, która skorzysta z opisywanych systemów będzie ogłoszony 14 grudnia tytuł „Lust of God”.

Madnight 2024: Horror Showcase

Podczas naszego corocznego eventu, ujawniliśmy nowe materiały z zaprezentowanych już wcześniej gier, oraz zupełnie nowe tytuły, w tym Lust of God, Jinn oraz Sirens. Każdy z tych tytułów posiada już dedykowaną stronę steam, a gracze mają możliwość dodawania ich do swojej wishlisty. 

Cały materiał można obejrzeć na oficjalnym kanale youtube Madmind Studio:
https://www.youtube.com/watch?v=3_hMtWBTsmA

Lust of God

Gra stanowi bezpośrednią kontynuację serii „Lust” do której nabyliśmy część praw w ubiegłym roku, zgodnie z raportem espi nr 9/2023.

Ogłoszenie prac nad tym projektem spotkało się z dużym entuzjazmem graczy oraz mediów branżowych, co miało swoje przełożenie także na wishlistę gry. To właśnie ten projekt cieszył się największym przyrostem wishlisty w ciągu ostatniego miesiąca.

Zgodnie z pierwotnymi założeniami, tytuł ten korzystać będzie z technologii wytworzonych podczas produkcji Paranoid. Dzięki temu prace nad grą mogą być kontynuowane w kilku osobowym zespole, który na przestrzeni bieżącego roku, zaprojektuje lokacje do gry w oparciu o istniejące mechaniki, wykona część modeli, szkiców koncepcyjnych oraz dopracuje warstwę fabularną tytułu, we współpracy z Movie Games.

Wraz z zakończeniem prac nad trwającymi projektami, do zaawansowanego etapu tworzenia gry dołączać będą kolejne osoby, które obecnie pracując nad JInnem oraz Tormentorem.

Jinn

Zgodnie zapowiedziami, ujawniliśmy prawdziwą nazwę projektu „Menna”, oraz oficjalnie ogłosiliśmy prace nad grą.

Prace nad Jinn przebiegają według harmonogramu a do niewielkiego zespołu który dotychczas pracował nad grą, dołączają nowe osoby, które pomagają w dopracowaniu projektu.

Jinn wykorzystuje opracowany w Madmind system „badania lęków” graczy. Produkcja ta wielokrotnie sprawdzać będzie czego boi się grający analizując jego zachowania i wybory, co miało będzie przełożenie na to jak wyglądać będzie świat gry oraz sam przeciwnik – tytułowy Jinn, który przybierze formę najgorszych lękow gracza.

Tormentor


Do prac nad grą dołączyły nowe osoby, oraz powrócili pracownicy którzy w ostatnich miesiącach zmuszeni byli do pomocy przy wydanym w grudniu Paranoid.

Premiera gry przewidziana jest na końcówkę 2024 roku, a pierwsze materiały z kampanii marketingowej Tormentora ukażą się już na przełomie lutego/marca.

 

Kolejne relacje inwestorskie planujemy publikować w każdy pierwszy piątek nowego miesiąca.
Zachęcamy również do zadawania pytań, na które będziemy starali się odpowiadać zbiorczo, w ramach relacji inwestorskich.
This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

/ Madmind Studio